ALLMÄNT

Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kund (nedan kallad "du, dig eller kund") hos Nordicflake AB (Organisationsnummer: 559002-5895) nedan även kallat "vi, våra, vårt och oss" på www.nordicflake.se Nordic Flake AB är den säljande parten, Du (kunden), är den köpande parten. 

För att lägga en beställning på www.nordicflake.se måste du vara en privatperson över 18 år, eller över 16 år och ha målsmans samtycke, inte stå under förmyndarskap samt vara bosatt i Sverige. 

Genom att slutföra en beställning godkänner och förbinder du dig att följa villkoren som anges i detta avtal i sin helhet. Villkor eller delar därav i detta avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Denna bestämmelse gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.

FÖRETAGS- OCH KONTAKTINFORMATION

Epost: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Adress:

Nordic Flake AB

Vassviksvägen 10

311 69 Ugglarp

Organisationsnummer: 559002-5895

 

BESTÄLLNING

Hos Nordic Flake AB beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. 

Vi tar emot din beställning när du klickar på knappen "Slutför köp" i kassan och i samband med det sluts detta avtal. När vi har mottagit din beställning får du en orderbekräftelse utsänd till den epost du angav i samband med beställningen. Alla varor som går att beställa finns i lager om ingen annan information anges. Lagerstatusen uppdateras löpande och vi reserverar oss för mindre avvikelser.

Handla tryggt med rätt att ändra eller att avbryta din beställning

Om du skulle ändra dig har du möjlighet att ändra eller att avbryta beställningen.

För ändring av beställning ska du kontakta oss direkt via e-post This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Ändring av beställning kan ej genomföras efter att din beställning packats (effektuerats) Det är inte möjligt att ändra betalsätt i efterhand på en beställning, inte heller att ändra leveransadress om du har valt faktura som betalsätt. Välj i så fall att istället avbryta din beställning och lägg en ny order med annat betalsätt/ leveransadress via hemsidan.

Du avbryter enkelt din beställning genom att logga in på "mitt konto" på https://www.nordicflake.se. Du kan även avbryta beställningen genom att kontakta kundservice via epost: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Avbeställning måste göras innan beställningen packats (effektuerats). Om du vill avbryta köpet efter att ordern packats hänvisar vi dig till att istället nyttja dig av ångerrätten, se avsnitt "Ångerrätt, öppet köp och byte".

 

FULLGÖRANDE

Nordic Flake AB påbörjar fullgörande av detta avtal när du klickat på knappen "slutför köp" i kassan. Nordic Flake AB har fullgjort sin del av detta avtal när du tagit emot fullständig leverans av de varor du beställt. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.

 

PRISER OCH AVGIFTER

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%. 

Vi äger rätt att ändra priser på hemsidan utan föregående avisering, avtalat pris gäller om inget annat särskilt överenskommits.  Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Avgift för frakt och betalning kan tillkomma vid beställning. Den totala kostnaden beräknas i kassan vid beställning där det framgår vilka frakt- samt betalsätt som är valbara samt kostnader för dessa, se avsnitt "Betalning" och "Leverans".

 

Avgift för outhämtad försändelse

Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning på det sätt som avtalats debiterar vi en avgift om 250 kronor inklusive moms, betalningsvillkor är 15 dagar netto. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka de frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. För mer information se avsnitt "Leverans" samt "Ånger- och bytesrätt" nedan.

 

Avgift för förbetald returfraktsedel

I alla paket bifogas en förbetald returfraktsedel, om denna används för återsändning för ångrat köp -återbetalning debiteras en avgift om 39 kr inklusive moms. Kostnaden för returfrakten justeras mot din återbetalning. Vid byte av vara/ varor eller återsändning av reklamation/ fellevererad vara tas ingen kostnad för returfrakt ut.

 

Kampanjer och erbjudanden

Vid utvalda tidpunkter har Nordic Flake AB kampanjer med sänkta priser på varor samt perioder med varor till reapris. Giltighetstiden för dessa prisnedsättningar anges på samlingssidan för dessa varor och gäller till det datumet, eller tills lagret är slut, om det inträffar tidigare. 

Periodvis kan Nordic Flake AB erbjuda förmånligare villkor rörande betalningsvillkor, frakt, förlängd ångerrätt, paketpriser eller andra villkor som rör köpet. Dessa kampanjer är giltiga så länge det finns möjlighet för kunden att välja dessa alternativ vid köptillfället och avser de varor som Nordicflakeanger i samband med kampanjen. 

Rabattkoder är tidsbegränsade erbjudanden som inte kan kombineras med ytterligare rabattkoder och i regel inte heller går att kombinera med andra erbjudanden. Vad som gäller för olika rabattkoder kommuniceras i samband med/ på platsen där kunden får tillgång till rabattkoden. Vid otillbörligt bruk av rabattkoder förbehåller sig Nordic Flake AB  rätten att häva köp. Värdet på rabattkoden fördelas mellan produkterna i din order om de inte avser en eller flera specifika produkter i din order och vid en eventuell retur dras ett proportionerligt värde av från varuvärdet på din återbetalning. Vid retur av produkterna kan rabatten inte återbetalas och koden inte återanvändas.

 

PRODUKTER OCH SORTIMENT

Alla produkter som erbjuds på http://www.nordicflake.se är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning på svenska om det krävs för produktens användande.

 

Färgåtergivning på produktbilder

De produktbilder som visas på http://www.nordicflake.se skall återge produktens färg och övriga egenskaper på ett så verklighetstroget sätt som möjligt. Eftersom färgåtergivning kan variera beroende vilken typ av bildskärm du som kund använder kan vi inte garantera att produkternas färger exakt återspeglar de färger du upplever på din bildskärm.

 

BETALNING

Vi erbjuder olika betalsätt att välja mellan vid köp hos oss:

 

Faktura 

Du handlar tryggt och smidigt genom att välja faktura. Du slipper ange dina konto- och kortuppgifter, du behöver inte hämta din plånbok och dessutom betalar du efter det att dina varor är levererade.

 

Betalningsvillkor

Fakturan skickas via e-post efter eller i samband med din leverans. Kredittiden är 14 dagar från fakturadagen om inte annat anges vid köptillfället. Vid vissa tillfällen kan det erbjudas längre kredittid i form av exempelvis en kampanj (köp nu betala senare, uppskjuten betalning m.m.). Om det erbjuds längre kredittid i form av t.ex. en kampanj kommuniceras detta vid köptillfället och vid val av betalningsmetod i kassan samt på den utskickade fakturan. Vid kampanjfaktura tillkommer en uppläggningsavgift på 29 kr. Om du inte betalar din faktura eller betalar försent skickas det ut en påminnelse och då tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr. Det tillkommer också en dröjsmålsränta på det förfallna beloppet (f.n. 28,8%). Om betalningen inte inkommer efter skickad påminnelse kan fordran överlåtas till inkassobolag eller inkassohantering.

 

Leverans till folkbokföringsadress

När du handlar via faktura eller delbetalning så kan, av säkerhetsskäl, dina varor endast levereras till din folkbokföringsadress.

Kreditbedömning

I samband med ditt köp görs en kreditprövning. Kreditupplysning kommer även att tas i vissa fall. Kreditprövningen/ kreditupplysningen görs via UC och en kopia på denna sänds ut till dig. Om din kreditprövning inte godkänns kan du inte betala via faktura. Det går då bra att välja något av de övriga betalningsalternativen som är tillgängliga i kassan. Om du har frågor kring kreditbedömning, kontakta vår partner.

 

Delbetala via faktura

När du valt att betala via faktura kan du i efterhand välja att delbetala från 50 kr i månaden. Då gör du om din faktura till en delbetalning. Du kan när som helst betala hela fakturan. Med andra ord så väljer du själv hur många månader du vill dela upp din betalning på.

Exempel: Effektiv ränta vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr/mån i administrationsavgift, 19,9% rörlig årsränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

 

Kortbetalning med Payex

Nordic Flake AB erbjuder kortbetalning via vår betalningspartner Payex som är auktoriserad med PCI DSS certifiering. Dina kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form. Kortet debiteras när du som kund genomfört din beställning, kortbetalning är möjlig med följande korttyper: 

-VISA 

-MasterCard 

-Diners Club 

-Maestro

 

Direktbetalning (bank)

NordicflakeAB erbjuder kunder att betala direkt från sitt bankkonto. För att betala via bankkonto måste du som kund kunna logga in och identifiera dig på din bank. När du genomfört inloggningen och godkänt köpet hos din bank är betalningen klar. Direktbetalning erbjuds kunder med bankkonto hos: 

SEB 

Swedbank 

Nordea 

Handelsbanken

PayPal

Med Paypal betalar du snabbt och tryggt genom några enkla klick. För att kunna betala med PayPal måste du ha ett aktivt PayPal-konto. Läs mer om PayPal här.

 

Postförskott

NordicflakeAB erbjuder kunder att betala i samband med leverans med tjänsten postförskott. En avgift om 49 kr inklusive moms tillkommer, du hämtar ut försändelsen hos PostNords ombud mot betalning. Högsta ordervärde med denna betalningsmetod är 1500 kr.

 

Presentkort

Har du ett presentkort kan du använda presentkortkoden för att helt eller delvis betala ett köp. 

Om köpesumman är högre än värdet på presentkortet betalar du mellanskillnaden i kassan via något av betalsätten ovan. 

Om presentkortets belopp är större än köpesumman skickas en ny presentkortskod ut på återstående belopp. Den nya presentkortskoden skickas till den e-post som användes vid beställningen.

 

LEVERANS

Din beställning levereras direkt till den adress du uppgivit vid beställningen, alternativt levereras paketet till ett ombud/ utlämningsskåp. Generella leveranstider anges nedan. Om beställningen omfattar produkter med olika leveransstatus blir leveranstiden den samma som för den produkt som har längst leveransstatus. 

Om leveransen blir fördröjd har du rätt att häva köpet, förutsatt att leveranstiden är av väsentlig betydelse för dig. 

Din beställning levereras antingen via Postnord, Best hemleverans eller Instabox. Du får upp de leveransalternativ som finns tillgängliga för leverans till dig när du fyllt i ditt postnummer i kassan.

 

Fraktkostnad:

 

Postnord/ Instabox

En fraktkostnad om 39 kr tillkommer vid varje beställning, fraktkostnaden framgår i kassan.

 

Fraktfritt vid beställning över 1000 kr

Beställer du varor för 1000 kr eller mer så är frakten kostnadsfri vid leverans via Postnord eller Instabox.

 

Best- hemleverans

En fraktkostnad om 69kr tillkommer vid varje beställning, fraktkostnaden framgår i kassan.

 

Leveranstid:

 

PostNord

Ditt paket skickas som ett Mypack postpaket till det lokala postombud du väljer i kassan. När paketet är framme hos utlämningsstället får du en SMS-avisering från PostNord så att du kan hämta ut det. Normal leveranstid är 2-4 vardagar. Vid rea-tillfällen kan leveranstiden förlängas.

Om din leveransadress är längs lantbrevbärarlinje samt ö-bebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas med 2-3 helgfria vardagar. 

Paket som levererats till ett postombud skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till Nordic Flake AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift för "outlöst paket" om 250 kr inklusive moms.

 

Best- hemleverans:

Paketet levereras direkt hem till dig på den utkörningsdagsdag du valde i kassan. Best levererar på vardagar mellan klockan 18:00 och 22:00. 

Är du inte hemma och tar emot paketet på den valda leveransdagen blir du kontaktad för att boka en ny utkörning. Om du inte är hemma vid andra överenskomna leveranstillfället går paketet i retur och du blir debiterad för outlöst paket 250kr.

 

Instabox:

Paketet levereras direkt till det utlämningsskåp du väljer i kassan. Leveranstiden framgår i kassan när du lägger beställningen, normalt sett 1-2 vardagar. 

Instabox levererar paket till Stockholm, Göteborg, Uppsala, Borås, Västerås, Eskilstuna, Malmö och Helsingborg. 

Försenad/ transportskadad leverans:

I det fall din beställning inte kommit fram inom utsatt leveranstid eller om försändelsen skadats under transporten ber vi dig att kontakta vår kundservice. Om försändelsen skadats under leverans ber vi dig att kontakta kundservice så snart du upptäckt skadan för reklamation. 

Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att NordicflakeAB står transportrisken tills försändelsen har nått dig.

 

ÅNGERRÄTT, ÖPPET KÖP OCH BYTE

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt från att du tog emot ditt paket enligt gällande lagstiftning. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan du köpt. Om du inte känner dig nöjd med ditt köp så finner du returinstruktioner samt en retursedel bifogat i ditt paket. På så vis kan du på ett enkelt och smidigt sätt sända tillbaka hela eller delar av beställningen. För att nyttja ångerrätten måste du ha tagit emot/ hämtat ut ditt paket enligt överenskommelse samt meddelat oss om att du vill ångra köpet inom 14 dagar från att du tog emot paketet. Returen av den ångrade varan/orna ska sändas tillbaka inom 30 dagar från att paketet hämtades ut/ togs emot. Vid retur för ångrat köp kostar nyttjandet av retursedeln 39kr.  

Du föranmäler enkelt din retur genom att logga in på "min sida" på nordicflake.se och följa instruktionerna för retur/ byte. Du kan även meddela oss om din retur via vårt kontaktformulär, epost eller telefon alternativt genom att använda dig av Konsumentverkets ångerblankett: www.konsumentverket.se 

Vi ber dig att returnera varan till oss i samma skick som den var när du tog emot den. Det vill säga i originalskick och med märkestags kvar på produkten. Kom varan i originalförpackning, t.ex. en skokartong, ber vi dig att returnera även den i originalskick.

Om din hantering av varan har inneburit en värdeminskning av produkten kommer vi att göra ett avdrag på återbetalningen med ett belopp motsvarande denna värdeminskning. Observera att sådant avdrag kan uppgå till varans totala pris. 

Återbetalningen görs utifrån hur du betalat ursprungsordern, se avsnitt "Återbetalning". 

 

Vissa varor är undantagna ångerrätten. Ångerrätten gäller ej:

Varor som förseglats/plomberats där försegling brutits.

Produkter som tillverkats eller ändrats särskilt på kundens begäran eller som på annat sätt fått en särskilt prägel.

Produkter som riskerar att förstöras, förbrukas eller väsentligt försämras under ångerfristen.

Ljud- och bildupptagning samt programvara med teknisk eller fysisk försegling (plombering) i det fall förseglingen brutits.

Produkter såsom tidningar och tidskrifter

Öppet köp och byte

I tillägg till ångerrätten erbjuder vi dig 30 dagars öppet köp/ bytesrätt från dagen du tog emot ditt paket. Villkoren för att nyttja öppet köp/ bytesrätt är samma som vid ångerrätt. Returen av den ångrade varan ska sändas tillbaka inom 30 dagar från att paketet hämtades ut/ togs emot.

Nordic Flake AB står för returfrakten vid återsändning för utbyte av vara.

Vid retur för öppet köp - återbetalning kostar nyttjandet av retursedeln 39kr. 

Du kan välja att sända tillbaka hela eller delar av beställningen för att göra ett byte, alternativt kan du göra ett byte i kombination med att ångra köpet på delar av ordern. Du kan även välja att sända tillbaka hela eller delar av ordern för ett återköp.

Byter du till en vara som kostar mer än det som returneras kommer du att få betala mellanskillnaden.

Byter du till en vara som kostar mindre än det som returneras betalas mellanskillnaden tillbaka till dig. Återbetalningen görs utifrån hur du betalat ursprungsordern, se avsnitt "Återbetalning". 

 

Så här returnerar du

Föranmäl returen eller bytet via bytes/ returfunktionen på "min sida", alternativt kontakta kundservice och meddela om din retur/ bytet. Vid retur skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Vi rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när de levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till oss bär du som kund också ansvaret för skadan. 

I varje beställning medföljer det en förbetald returfraktsedel som du bör använda om något ska återsändas till oss, du finner retursedeln på baksidan av kvittot/ följesedeln. Returfraktsedeln nyttjas genom att du klistrar den på returförsändelsen. Vid nyttjande av returfraktsedeln kommer du som kund debiteras en returfraktsavgift, 39kr. Sänder du tillbaka din retur för att göra ett byte eller om det gäller ett reklamations-/ felleveransärende tas ingen returfraktsavgift ut. Fäst retursedeln på paketet, lämna in det till ett Postnord postombud och behåll inlämningskvittot. Vi kontaktar dig via epost när returen har behandlats och därefter görs en återbetalning, alternativt sänds bytesordern från lagret, beroende på om du valt att göra ett byte eller ångrat köp för återbetalning.

 

ÅTERBETALNING

Om du väljer att ångra ditt köp betalar vi tillbaka det du betalat för varan/orna du sänder i retur. Använde du den medsända retursedeln för återsändningen tas en returfraktsavgift ut och denna justeras mot din återbetalning. Kostnaden för nyttjandet av retursedeln är för närvarande 39 kr. 

Vid retur av del av order återbetalas ej eventuell frakt- eller fakturakostnad. Returnerar du hela din beställning betalas även eventuell frakt- samt fakturaavgift tillbaka. 

Återbetalningen görs inom 14 dagar från att du meddelat oss om din retur. Förutsatt är att vi har mottagit returen alternativt att du uppvisat bevis på att varan/ varorna sänts tillbaka, det som sker först. 

Återbetalningen görs utifrån det betalsätt du använde dig av vid köpet, se nedan:

 

Faktura/kampanjfaktura/delbetalningsfaktura:

Varan/orna krediteras från fakturan och en uppdaterad faktura sänds ut per epost/ post. Är fakturan redan betald betalas pengarna tillbaka via MoneyGo.

 

Kortbetalning:

Pengarna betalas tillbaka till det kort som användes vid köpet.

 

Direktbetalning:

Pengarna betalas tillbaka till det konto som användes vid köpet.

 

Swish:

Pengarna betalas tillbaka via Swishappen.

 

PayPal:

Pengarna betalas tillbaka via PayPal-kontot som användes vid köpet. Om återbetalningen görs mer än 60 dagar efter att betalningen gjordes från start, betalas pengarna tillbaka via Swedbanks utbetalningsservice (SUS).

 

Postförskottsbetalning:

Du får en utbetalningsavi utsänd per post.

 

Presentkort:

En ny presentkortskod skickas ut till den e-post som användes vid köpet.

 

REKLAMATION

Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera en produkt inom 3 år från att du tog emot varan, förutsatt att produkten var felaktig vid leveranstillfället. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till dig (se Försenad/ transportskadad leverans ovan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan dig och NordicflakeAB eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. 

Fel som uppstått på grund av skada som du själv har orsakat räknas inte som ursprungsfel. 

NordicflakeAB rekommenderar dig att alltid undersöka produkten när den levererats och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts/ borde ha upptäckts och inom skälig tid. Kontaktar du oss inom 2 månader från att du upptäckt felet räknas det som att du anmält felet inom skälig tid. Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att varan mottagits har du ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. 

Du anmäler din reklamation till oss antingen via vårt kontaktformulär på hemsidan, via epost: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  

För snabbare hantering av din reklamation ber vi dig att sända in ett par bilder där problemet syns på ett tydligt sätt samt att du skriver med en kort beskrivning av hur felet uppstod/ upptäcktes. I det fall vi vill ta tillbaka varan för bedömning av reklamationen kommer vi att sända dig en förbetald retursedel, retursedeln sänds ut antingen per post eller epost så att du enkelt och smidigt kan sända tillbaka varan för bedömning. 

Om reklamationen bedöms godkänd har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation ska du hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig. 

Nordic Flake AB förbehåller sig rätten att neka en ogiltig reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande lagstiftning. 

Vid ersättning/ återbetalning görs detta så snart som möjligt, dock som längst inom 14 dagar från att reklamationen behandlats. Vid återbetalning betalas pengarna tillbaka beroende på hur du betalat ordern från start. Se information, avsnitt "Återbetalning"

 

Övrigt:

Av hygieniska skäl ber vi dig att tvätta/rengöra varan inför retur om den är använd. 

Vid reklamationer där återbetalning blir aktuell kan avdrag göras på varans värde beroende på dess ålder eller hur använd den är sedan köptillfället. I regel gäller 20 % avdrag per år gällande hårdvara och 33 % per år gällande kläder och accessoarer.

Vid eventuell tvist som vi inte lyckas lösa har du möjlighet att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, alternativt European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) för att få ditt ärende prövat. NordicflakeAB följer alltid deras rekommendationer. 

ARN: www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden,

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

FÖRBEHÅLL

Nordic Flake AB reserverar sig för slutförsäljning, felaktig information om en varas lagersaldo, eventuella skriv- och bildfel i produktbeskrivningen samt felaktiga priser.

 

Hävningsförbehåll

Nordic Flake AB förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet på https://www.nordicflake.se. I det fall hävningsförbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Nordic Flake AB .

 

Ändringsförbehåll

Nordic Flake AB förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på https://www.nordicflake.se, vilket inkluderar, men inte är begränsat till, utbud, priser och kampanjer. Sådan ändring påverkar dock ej redan ingångna avtal mellan Nordic Flake AB och kund.

 

Ansvarsförbehåll

Nordic Flake AB skall anses befriad från alla förpliktelser enligt detta avtal om ansvar annars skulle ha uppstått på grund av händelse som ligger utanför detta avtal, Nordic Flake AB verksamhet eller vad som annars följer av tvingande lag.

 

ANSVARSBEFRIELSE

Force Majeure

I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför Nordic Flake ABs kontroll och som vi inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall vi ha rätt att frånträda våra skyldigheter i detta avtal. Vid sådan händelse skall Nordic Flake AB ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.

 

Externa länkar

Nordic Flake AB ansvarar ej för eventuella skador och problem med kundens mjuk- eller hårdvara som uppstår på grund av att kunden nyttjat externa länkar som är publicerade på https://www.nordicflake.se.

 

Reservation för prisfluktuationer eller andra handelshinder

Vid prisfluktuationer eller andra handelshinder, såsom brist på nödvändig komponent, där Nordic Flake AB inte skäligen kan hållas vid sina förpliktelser enligt detta avtal har vi rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Nordic Flake AB.

 

Reservation för skatte- och avgiftsförändringar

Vid väsentliga skatte- eller avgiftsförändringar, som är av stor betydelse för förutsättningarna för detta avtal, har NordicflakeAB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Nordic Flake AB.

 

Reservation för leveransförsening utanför Nordic Flake ABs kontroll

Uppstår det en leveransförsening som beror på händelse utanför Nordic Flake ABs kontroll, skall inte Nordic Flake AB anses ansvarig för skada som beror på sådan leveransförsening. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från NordicflakeAB såvida inte annat särskilt avtalats mellan Nordic Flake AB och kunden eller bestämmelse som följer av tvingande lag.

 

PERSONUPPGIFTER

Personuppgifter som kunden lämnar till Nordic Flake AB kommer att behandlas i enlighet med gällande lagstiftning. Information om personuppgiftsbehandling finns i Nordic Flake ABs Integritetspolicy, den hittar du här: Privacy Article.

 

ÖVRIGT

Polisanmälan

Nordic Flake AB polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier och bedrägeriförsök.

 

Diskrepans mellan olika publikationer

Om det föreligger skillnader mellan uppgifter på https://www.nordicflake.se och andra publikationer skall de uppgifter som anges på https://www.nordicflake.se ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.

 

Immaterialrätt, logotyper och varumärken

Allt material som publiceras på https://www.nordicflake.se, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan Nordic Flake AB uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.

 

Informationens syfte

All information på https://www.nordicflake.se, oavsett format, publiceras uteslutande i informativt syfte för att besökare skall kunna använda sig av webbplatsen. Nordic Flake AB ansvarar således ej för de följder eller skador som kan uppstå om denna information används i något annat syfte än det ovan angivna.

 

Cookies

Cookies, "kakor", är små textfiler som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. Nordic Flake AB använder cookies i syfte att förbättra för dig och anpassa innehåll till dig genom att analysera hur du använder vår webbplats. Om du använder vår webbplats utan att ändra cookieinställningarna, godkänner du Nordic Flake ABs Cookiepolicy, den hittar du här.

 

Tvist

Tvist mellan Nordic Flake AB och dig som kund prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) kommer Nordic Flake AB följa nämndens beslut.